יום רביעי, 2 באוקטובר 2013

נשים וסטרואידים אנבוליים

נשים וסטרואידים אנבוליים

נשים וסטרואידים אנבוליים: נשים לרוב נוטלות סטרואידים אנאבוליים בעלי השפעה אנדרוגנית נמוכה יחסית, כגון: וינסטרול (סטנוזולול), אנאבר (אוקסנדרולון), פרימובולן (מטנולון) וכו'...

וינסטרול (סטנוזולול), אשר זמין בצורת כדורים למתן אוראלי וזריקות להזרקה תוך שרירית, הוא שכיח מאוד בקרב ספוטראיות המשתמשות בסטרואידים אנבוליים. הוינסטרול הינו משמש לעתים קרובות כתחליף זול יותר לאנאבר (Anavar) ומייצר את מרבית היתרונות הקשורים לשימוש האוקסנדרולון. למרבה הצער, הוא עלול להזיק לספורטאיות המשתמשות ובעיקר זה הניטל באופן אוראלי. קיים סיכון גבוה יותר לתופעות לוואי אפשריות, הנפוצה ביותר אובדן שיער הראש (הקרחה), הגדלת הדגדגן (יש כאלה שיהנו מיזה) והעמקת הקול.

הוינסטרול גורם לאיכות מראה שרירים נוקשים וצפופים, הוא נפוץ מאוד בעולם הבודי בילדרים ובמקרה זה הבודיבילדריות הנשים אשר מתחרות בתחום פיתוח הגוף. יש לציין כי הוינסטרול (Winstrol) הינו ניגזר מההורמון דיהידרוטסטוסטרון (DHT) ואינו מומר לאסטרוגן (הורמון מין נשי) או לפרוגסטרון (progestenic).

נשים משתמשות בוינסטרול לרוב במינונים של כ- 10 עד 25 מיליגרם ליום. כמובן שצפויות תופעות לוואי, כגון: אקנה, נשירת שיער, היפרטרופיה של הדגדגן.

כמו כן, יש לציין שהוינסטרול  עשוי לגרום להרעלת הכבד אם משתמש בו במשך זמן רב מדי או במינון גבוה מדי. הוינסטרול הינו הפטוטוקסי (hepatoxicity) הגרוע ביותר (מ"ג \ ל-מ"ג) בהשוואה לסטרואידים אחרים. לעתים קרובות ממפרקים כואבים בעת השימוש בו, וזאת מייחסים ל"ייבוש" הנוזלים שבאיזורים הפרקים ומחוץ לתאי השרירים.

פרימובולן (Primobolan) הפרימובולן בדומה לוינסטרול הינו אחד מאותם תרופות הנדירות שזמינה בשני האופנים: אוראלי וזריקות.

הגרסה להזרקה של פרימובולן יקרה בעלותה ושכיחה לרוב בשוק השחור, ויש לציין שגם הזיופים נפוצים ביותר. רוב הנשים משתמשות במינון שבועי של כ- 50-100 לשבוע של הגרסה להזרקה תוך שרירית, ונמצא שהיא מייצרת תוצאות יפות מאוד עבור ספורטאיות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה